Στην παρουσίαση της Wind στην 77η ΔΕΘ, είχαμε την ευκαιρία να ακούσουμε και μερικά πολύ ενδιαφέροντα στοιχεία για την ανάπτυξη της αγοράς των smartphones και των tablets στην Ελλάδα, αλλά και των συνηθειών των Ελλήνων χρηστών.
Τα στοιχεία αυτά, προκύπτουν από τους συνδρομητές της εταιρείας, αλλά και από έρευνες που έχουν
πραγματοποιηθεί από τρίτους.
Ξεκινώντας από τα smartphones, η αγορά παρουσιάζει μεγάλη άνοδο, αφού σύμφωνα με τα στοιχεία για το πρώτο τρίμηνο του 2012, πουλήθηκαν 339 χιλιάδες συσκευές, ενώ στο αντίστοιχο διάστημα το 2011 είχαν πουληθεί 231 χιλιάδες συσκευές, αύξηση που αντιστοιχεί σε ποσοστό 47%.
Όσον αφορά στα λειτουργικά, το Android είναι αυτό που κατέχει την μερίδα του λέοντoς, με ποσοστό που φθάνει σχεδόν το 80%, ενώ το iOS της Apple, έχει το 10% της αγοράς, ποσοστό μάλλον εντυπωσιακό, αν αναλογιστούμε πως πρόκειται πρακτικά για μία μόνο συσκευή.
Συνολικά πάντως, τα smartphones αντιπροσωπεύουν σχεδόν το 42% της συνολικής αγοράς των κινητών τηλεφώνων, με το μερίδιό τους να είναι ανοδικό, δείγμα ότι και οι έλληνες καταναλωτές έχουν αντιληφθεί τα οφέλη των "έξυπνων κινητών" και έχουν αρχίσει να τα προτιμούν. Όσο για το τι συσκευές αγοράζουμε, το 63% των πωλήσεων είναι συσκευές κάτω των €200, ενώ το 18% της αγοράς είναι οι συσκευές άνω των €600.
Περνώντας στα tablets και εδώ τη τάση που καταγράφεται είναι ανοδική και τα νούμερα αυτή τη στιγμή κάνουν λόγο για πωλήσεις περί τα 9.000 τεμάχια μηνιαίως, παρά την κρίση, τη στιγμή που το 2011 η αγορά ήταν κάτω από τα 4.000 τεμάχια κατά μέσο όρο.
Ενδιαφέρον όμως παρουσιάζει και η χρήση που κάνουν οι καταναλωτές, καθώς ως γνωστόν όλες αυτές οι συσκευές είναι σχεδόν "άχρηστες" χωρίς πρόσβαση στο Internet. Σεερώτησή μας για τον αν υπάρχουν καινούργιοι χρήστες που δεν αγοράζουν πακέτο δεδομένων μαζί με την νέα τους συσκευή, η απάντηση ήταν αρνητική, όμως εξακολουθούν να υπάρχουν κάτοχοι smartphones -σε ποσοστό περίπου 40% σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Wind- που δεν έχουν σύνδεση data.
Αν αναρωτιέστε ποια είναι η πιο δημοφιλής υπηρεσία όπου ξοδεύουν τα δεδομένα τους οι χρήστες, η απάντηση είναι το YouTube, και μετά ακολουθούν οι βιντεοκλήσεις μέσωSkype, εικόνα που συμβαδίζει και με την τάση που είχαν ανακοινώσει τα στελέχη τηςCisco στο φετινό Cisco Live, όπου το video αναμένεται να αποτελεί τα 66% της συνολικής κίνησης του Internet μέχρι το 2015.
Σχετικά με την κατανάλωση των δεδομένων, τα νούμερα που έδωσε η Wind είναι άκρως εντυπωσιακά. Έτσι μετά την αναβάθμιση του δικτού παρατηρήθηκε τριπλασιασμός στονόγκο των δεδομένων που χρησιμοποιούσαν οι χρήστες στην Αθήνα και διπλασιασμόςστην Θεσσαλονίκη, ενώ συνολικά στην Ελλάδα έχει διπλαστιαστεί η κίνηση, πάντα για το δίκτυο της Wind.
Η εταιρεία έχοντας καταγράψει όλες τις παραπάνω τάσεις, είναι έτοιμη να ανταποκριθείστις ανάγκες και τις απαιτήσεις των καταναλωτών σε όλα τα επίπεδα. Για παράδειγμα, τα στελέχη της εταιρείας δήλωσαν πως η άνοδος του traffic αν και μεγάλη δεν τους προβληματίζει, καθώς η υποδομή είναι τέτοια, που μπορεί να ανταπεξέλθει σε ακόμα μεγαλύτερο όγκο δεδομένων και πως οι συνδρομητές θα μπορούν να απολαμβάνουν τιςκαλύτερες υπηρεσίες ομιλίας και Ιnternet.
Αντίστοιχα, για τις συσκευές, η εταιρεία θα εμπλουτίσει ακόμα περισσότερο την γκάμα των προσφερόμενων μοντέλων, τόσο στο χαμηλό κομμάτι της αγοράς, δηλαδή στα smartphones κάτω των €200, όσο και στο πάνω άκρο, των μοντέλων πάνω από τα €500. Οι πελάτες της εταιρείας θα μπορούν να διαλέξουν από μία ποικιλία 74 διαφορετικών συσκευών, μεταξύ των οποίων και αποκλειστικών μοντέλων που δε θα είναι διαθέσιμες σε άλλα δίκτυα.
Τέλος όσον αφορά τα προγράμματα δεδομένων, η Wind έχει ενισχύσει ήδη τα πακέτα της ώστε να καλύψει όλες τις πιθανές ανάγκες, από τον χρήστη που θέλει να έχειπεριστασιακή πρόσβαση στο Internet, με το Internet Daily από €1/ημέρα, μέχρι τονheavy user, με το πακέτο Internet Mobile Broadband με 30GB και κόστος €24,90/μήνα.
Πηγή: e-pcmag
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Παρακαλώ σχολιάστε με ελληνικούς πεζούς χαρακτήρες σε κόσμιο επίπεδο.