Σελίδες

8/4/12

Αντίο BlackBerry. Πόσο θα «αντέξει» η Apple;

9f92472756 Αντίο BlackBerry. Πόσο θα «αντέξει» η Apple;
Μόλις πριν από πέντε χρόνια, η λέξη «BlackBerry» ήταν σχεδόν συνώνυμη με την λέξη «smartphones«. Η νέα συσκευή ήταν σε «καλό δρόμο» για να γίνει ένα ξεχωριστό εμπορικό σήμα, το οποίο θα έμενε στη μνήμη πολλών, όπως η Kleenex ή άλλες μάρκες, που φαινομενικά σχετίζονται άμεσα με το προϊόν. Μια αναφορά το 2005 χαρακτηρίζει το Blackberry
ως ένα gadget, που ο καθένας πρέπει να έχει, έναν ουσιαστικά ασύρματο φορητό υπολογιστή, που μπορεί να στείλει e-mail και να πραγματοποιεί τηλεφωνικές κλήσεις. Η ιστορία του BlackBerry μπορεί να συγκριθεί με εκείνη του PalmTreo, που ήταν μια εξίσου δημοφιλής συσκευή εκείνη την εποχή.

Σήμερα, ωστόσο, η εταιρεία Research In Motion Ltd. (RIM), κατασκευάστρια των «έξυπνων τηλεφώνων» BlackBerry,
αντιμετωπίζει σημαντικά οικονομικά προβλήματα, γεγονός που αποδεικνύει περίτρανα πόσο ασταθής είναι η σημερινή ψηφιακή οικονομία.
Πρόσφατα η RIM ανακοίνωσε την αποχώρηση διευθυντικών στελεχών, ενώ ταυτόχρονα τα έσοδά της μειώνονται δραματικά, φτάνοντας σε οικονομικά μεγέθη χαμηλότερα από τα αντίστοιχα του 2003.
Σύμφωνα με αναλυτές του χώρου, η εταιρεία δεν έχει «μέλλον», εκτός και αν κάποια άλλη εταιρεία – ακούγεται πολύ το όνομα της Microsoft – αποφασίσει να «σώσει» την κατάσταση, αναλαμβάνοντας τα οικονομικά «βάρη».
Πολλά μέσα ενημέρωσης αναφέρουν ότι η RIM προσπαθεί να αποφύγει την πορεία των πολύ δημοφιλών προϊόντων, όπως το Sony Walkman, το Palm Pilot, την κονσόλα παιχνιδιού Atari 2600 και την κάμερα στιγμής Polaroid. Το μερίδιο αγοράς της RIM έχει μειωθεί κατά 75%. Ακόμα και στις Η.Π.Α. που η εταιρεία είχε κατακτήσει τη μισή αγορά, το ποσοστό της πλέον έπεσε στο 10%. Εάν η εταιρεία δεν επανέλθει σύντομα σε τροχιά ανάπτυξης τότε θα καταχωρηθεί στη λίστα με τις «Αυτοκρατορίες της Τεχνολογίας», που κατέρρευσαν.

Κανείς δεν μπορεί να είναι βέβαιος για το αν μια εταιρεία στον τομέα της τεχνολογίας θα έχει πάντοτε την ίδια ευημερία, ειδικά στην εποχή μας που η αγορά της τεχνολογίας πληροφοριών εξελίσσεται με τόσο γρήγορο ρυθμό. Ειδικότερα στην αγορά των έξυπνων τηλεφώνων, στην οποία έχουμε παρατηρήσει πολλές αλλαγές τα τελευταία 15 χρόνια, τίποτα δεν είναι σίγουρο.
Χαρακτηριστικές είναι οι δηλώσεις κάποιων υψηλόβαθμων στελεχών, πριν αρκετά χρόνια, σχετικά με απαισιόδοξες προβλέψεις πριν την είσοδο της Apple στην αγορά των smartphone:
-    Τον Δεκέμβριο του 2006, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Palm απέρριψε την ιδέα ότι μια εταιρεία διάθεσης προσωπικών υπολογιστών θα μπορούσε να ανταγωνιστεί την αγορά των smartphone: «Μαθαίνουμε και αγωνιζόμαστε εδώ και μερικά χρόνια για να δημιουργήσουμε ένα λειτουργικό τηλέφωνο – τα PC δεν πρόκειται να μπουν τόσο εύκολα σε αυτόν τον  τομέα».
-    Τον Ιανουάριο του 2007, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Microsoft, γέλασε με την ιδέα ότι  ένα ακριβό smartphone χωρίς πληκτρολόγιο θα έχει επιτυχία στην αγορά, δηλώνοντας τα εξής: «Πεντακόσια δολάρια; Με όλες τις λειτουργίες; Είναι το πιο ακριβό τηλέφωνο στον κόσμο και αυτό δεν θα απευθύνεται σε εταιρικούς πελάτες, διότι δεν έχει πληκτρολόγιο, και δεν θα είναι εύκολο να γράψεις e-mail».
-    Τον Μάρτιο του 2007, η αυθεντία στη βιομηχανία των Η/Υ, ο JohnC. Dvorak υποστήριξε ότι «Η Apple θα πρέπει να αποσύρει το iPhone, αφού δεν υπάρχει πιθανότητα να πετύχει σε μια τόσο ανταγωνιστική αγορά». Ο Dvorak πίστευε ότι ο κλάδος των κινητών τηλεφώνων είχε ήδη «κλειδώσει» από τους μεγάλους παίκτες της εποχής. Δήλωσε χαρακτηριστικά «Ο κλάδος αυτός δεν είναι αναπτυσσόμενος. Στην πραγματικότητα έχει «κλείσει» με δύο κύριους παίκτες, τη Nokia Corp και τη Motorola Inc».

Όπως οι περισσότεροι καταλαβαίνουμε, τα παραπάνω όχι μόνο δεν ισχύουν, αλλά ο χρόνος έδειξε εντελώς τα αντίθετα αποτελέσματα. Δεν υπάρχουν πλέον αυθεντίες και απόλυτες προβλέψεις στον κλάδο της τεχνολογίας και ως απόδειξη παρουσιάζουμε τα παρακάτω στοιχεία:
Το μερίδιο αγοράς του Nokia Symbian «έπεσε» από 47% στο 16%, μέσα σε 3 χρόνια. Η πλατφόρμα για κινητά της Microsoft από 12% κατέληξε στο 1%, η RIM έφτασε από το 17% στο 12% και άλλες πλατφόρμες για κινητά από το 21% στο μηδέν. Ταυτόχρονα όμως το μερίδιο αγοράς για το λειτουργικό σύστημα για κινητά της Google, το Android, αυξήθηκε από το μηδέν στο 48% και το iOS της Apple από 2% αυξήθηκε στο 19%.

Ύστερα από αυτές τις εξελίξεις αξίζει να αναρωτηθεί κανείς: Πόσο χρόνο θα χρειαστεί μέχρι η Apple και το Android της Google να έχουν την ίδια κατάληξη; Αυτό το ερώτημα ακούγεται αστείο, εξετάζοντας την τωρινή κατάσταση της αγοράς. Όμως, θέτοντας την ίδια ερώτηση σχετικά με το BlackBerry, μόλις πριν από λίγα χρόνια, θα προκαλούσε επίσης γέλιο.

Πηγή: secnews.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλώ σχολιάστε με ελληνικούς πεζούς χαρακτήρες σε κόσμιο επίπεδο.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...